Saturday, June 20, 2009

Selamat hari bapa


Salam kepada pengunjung,

Aku ingat aku nak tulis pasal hari bapa,jadi pepagi 21 jun 2009 nie aku lontarkan sedikit pandangan dan pendapat pasal hari bapa,sebab aku pun bapa gak!Aku nak tulis bebanyak aku bukan cikgu sekolah jadiku tulih la mana yang aku ade kat kepala otak tak seberapa nie!

Aku sendiri pun dah lama teringin nak jadi bapa maklumlah aku lambat jadi bapa lepas 10 tahun berumahtangga baru dapat .Bukan takleh pakai cumer aku pakai gear 2 je tu yang lambat sikit tu!Kat sini aku pun tulis le pasal hari bapa yang aku sndri pun tak tau kenapa lak sumer org sambut ,mungkin korang sumer lebih arif!


Pasal bapa nie sumer orang dah tau jadi bapak banyak tanggungjawab tapi sebenonya pada aku tak banyak pun asalkan dapat bawak anak jadi udah le sebab aku p.k. le nak corakkan bebanyak pun anak- anak punya kepala sendiri ,otak sndri(bukan robot le!) jadi bapak2 zaman skrg nie lebih kepada tanggungan lahiriah (pakai,makan,minum,pelajaran dan agama)

Zaman berubah,pembangunan bertambah,persaingan jadi sengit dalam apa saja pelajaran,sukan,pekerjaan,perniagaan dan yang dah jadi trend lak skrg pasal teknologi pun orang bersaing,pendekkata pasal apa saja lah,korang jangan salah paham lak pasal makan orang tak bersaing tu dalam pertandingan makan je,kalau korang bersaing pasal makan korang jawab sndri bila sakit perut ya!

Apa yang aku nak beritau ni jadi bapak nie dah jadi mencabar lak sebab peratus dalam sumer bidang dah jadi sikit baik pelajaran,sukan,perniagaan,pekerjaan dan banyak lagilah sumer kena bersaing jadi nak siapkan anak macam2 orang buat zaman skrg,ade tu pasal pelajaran sampai lotih bonar le budak tu pi skolah dengan angkat beg berat dahtu pi tiusyen,kekadang aku gelak gak nengoknya dah cam keroje bajak sawah pulak keletihan!

Tapi aku tabik betul kat bapa2 yang sediakan segala-galanya buat anak2 dia jadi kat sini aku bangga betul  jadi bapa nie sebab kepada saper yang dah jadi bapa tu 'SelamatHari Bapa' dan jangan lupa sediakan bab akhirat ya!(hah! nie ustaz pesan nie!)


Selamat Hari Bapa


No comments:

Post a Comment