McCurry's lawan McDonald's

Aku tertarik gak bila ada orang Malaysia yang berjaya dalam kes mahkamah ,menang dgn mat saleh la pulak,aku ingat korang pun tau pasal Mccurry lawan McDonald nie.Apa tidaknya menang dah tentu2 lain masakan dan lain hidangan,cuma aku belum cuba"dig' lagi kisah pasal McDota ngan McDonald ade ke?

Malaysian Chicken Curry

Si Suppiah pemilik McCurry ni kira hebat gak le boleh menang dgn McDonald yang dah lama dalam bisnes makan cepat ni(Fast Food),tapi aku ingat dia menang sebab dia pandai pusingkan McCurry tu jadi "Malaysian Chicken Curry " lah.Apa pendapat korang,betul tak?Si Suppiah ni lagipun dah duduk New Zealand 12 tahun woo lame tu dah tau gak kat mana nak kasi pusing mat saleh le!tak pasal2 McDonald kena bayar RM10000 lak kat Mc Curry!gelihati btul le!tak lama lagi McCurry ade le kat UK ngan US.

McDonald's

Tapi aku terpikir mana Bumiputra dalam perniagaan makan cepat nie takde ke yang nak keluarkan nama lebihkurang mat saleh KFC,MCDonald,kalau tak pun kasi komersilkan nasi lemak,kerepek dsbnya?Mungkin ade kot satu masa nanti!Letak le McKrepek ke McNasi Lemak ke,boleh ape!janji ade Mc. 



























Citer pasal negara orang ni pulak aku ade terdengar berita pasal negara Samoa yang ubah kedudukan pemanduan jalan dari sebelah kanan pemanduan ke sebelah kiri,pelik jugak tu tak naya ke pemandu kereta tak pasal2 duduk sebelah kiri,aku ingat negara paling banyak kemalangan lepas ni dah tentu Samoa.Kalau pegi Samoa duk repair kereta tentu bagus gak nie banyak kerosakan kereta kat sana kot!

Aku ingat diaorang ni nak ubah angin gaknya, dah lama pakai steering kanan nak tukar kiri pulak tapi bagi pengusaha bengkel besar2 tu boleh buat bisnes tukar steering kanan pi kiri kalau pi Samoa,dah tentu masyuk beb!



cukup dulu sampai sini, apa2pun semuga bahagia le sesiapa yang berjaya dalam apa jua yang dilakukan.Wassalam(kerosakan kereta).

Comments