Sunday, October 25, 2009

16 september hari Malaysia

Salam,
Sepertimana yang kita tahu 16 september setiap tahun telah diisytiharkan sebagai Hari Malaysia dan ini bermakna kita menyambut 2 kali hari yang ada kena-mengena dengan Malaysia iaitu 31 Ogos dan 16 september setiap tahun.
Hari-hari penting ini wajiblah diingati walaupun kita duduk dalam negara berbilang bangsa dan kaum tapi kita hanya menggunakan satu Malaysia sebagai bumbung.Kita duduk dalam satu rumah juga walau banyak berbeza pendapat itu adalah lumrah kejadian manusia yang tak boleh dipisahkan sejak azali,senang cerita sejak zaman purba la.
Olehkerana kita semakin bertambah kepadatan penduduk jadi segala macam kerosakan dimukabumi ini semua berpunca dari manusia,kerosakan apa saja semuanya datang dari manusia,manusia rosakan hutan,rosakan alam sekitar,rosakan minda,rosakan fahaman hinggalah kepada kerosakan kereta.Ini pun manusia rosakan juga ,ada yang sengaja duk bakar kereta yang banyak kita jumpa tepi jalanraya yang rentung dsbnya.
Jadi pada post yang pendek ni aku nak kasi ingat bahawa kita nie hidup lum tentu lama jadi ingat2lah pesanan dari Alquran dan Hadis semuga apa yang kita lakukan dapat iktibar pada orang lain dan dapat bekal ke alam Baqa'.Untuk mereka yang berfahaman politik yang ekstrim bawak2lah bersabar jangan sikit-sikit EGM dan tak dapat bekerjasama.eheh ke politik pulak dah,melatah le pulak,yang sebenornya jangan le rosakan minda dan akidah kita kepada Tuhan.Apa2pun...




wassalam-kerosakan kereta

No comments:

Post a Comment