IPad baru dari Apple

Salam,

Hari ini bersamaan 30 januari 2010 nie adalah hari Thaipusam dan seluruh warga Malaysia yang berbangsa Hindu akan meninggalkan kawasan kediaman dan berkunjung ke ibunegara Kuala Lumpur atau tempat khasnya di Batu Caves Selangor.Berkenaan hari Thaipusam nie aku tak banyak tau tapi yang aku tahu adalah pembawa Kavadi akan bersiap dan menyertai perarakan disekitar kawasan sembahyang ugama tersebut.Kavadi adalah sejenis peralatan yang ditusuk kedalam kulit  pembawa Kavadi dengan menggunakan besi tajam.


Nampaknya dah banyak pulak aku cerita pasal Kavadi nie(sekadar yang aku tahu dah ingin ambil tahu),tapi apa yang aku nak cerita pagi ni adalah berkenaan iPad .Mungkin ramai yang dah tahu pasal iPad ni kerana dah berada dalam pasaran dan harganya sekitar RM1700-2500.Ini bukan promosi sekadar nak menilaai sejauh mana teknologi terbaru komputer dari Steve Jobs(tokeh Apple).

Dari apa yang aku dah research iPad ni kegunaan terhad cuma internet,photo,games dan kemungkinan akan terdapat kamera juga pada masa akan datang.Yang menarik tentang iPad ni adalah saiznya yang kecil dan berkapasiti 3Gigabyte ataupun senang cerita besar le dari kebanyakan laptop dan mungkin juga kelajuan tinggi sebab tu ia menggunakan skrin sesentuh.

Untuk mereka yang hidup dalam kesibukan kerja dan lifestyle elok gunakan ni sebab ia ringan,senang nak bawa,skrin sesentuh dan gig yang besar..Banyak gak laman yang aku tengok pasal teknologi dari Apple ni dan kebanyakan photo yang aku lihat nampak elok jugak pembuatannya dan harganya pun rendah juga tak perlu pakai PDA kalau dah pakai iPad nie-senang juga le!.







Comments