Friday, January 1, 2010

Selamat tahun baru 2010

Salam,

Pertama sekali pada pagi hari Sabtu bersaman 2 Januari 2010 nie aku nak ucapkan selamat tahun baru omputih kepada semua rakyat Malaysia dan Dunia amnya.Rasa-rasanya banyak lagi matlamat dan cita-cita atau azam pada tahun lepas yang tak tercapai lagi dan mungkin juga ada yang memasang strategi baru untuk 2010 nie!

Sebelum memulakan hari-hari perjalanan hidup kita di 2010 nie aku harap kita renung sejenak dan bertafakur sebentar mengingati mereka yang telah pulang ke rahmatullah tak kira lah ada pangkat atau populariti dalam apa bidang pun tapi yang pastinya kita semua akan pulang kembali semula kepada yang MAHA ESA!Dan al fatihah kepada umat Muhammad seluruhnya! AL FATIHAH!

Tahun 2009 kita tinggalkan umpama sebuah buku kita buka lembaran baru,penampilan baru,idea baru,minda baru dan juga cuba hindarkan diri dari segala kerosakan fizikal dan mental baru di 2010 nie!Harus ingat ya!kerosakan kereta tetap sama tak ada yang baru sumernya sama sahaja melainkan ditukar enjinnya kepada enjin kapalterbang mungkin jadi kerosakan baru!HeHe!

Berbalik kepada tahun 2010 nie,tapi permulaannya agak tak memberansangkan kerana tup-tup harga gula naik 20 sen,eh-eh camane pulak tu tahun baru je harga terus jadi baru tapi gaji dan pendapatan tak nampak lak nombor baru?Fikir-fikir dan renungkanlah!Selamat beramal!(ku pinjam kata-kata dari Prof Izi Ali-Hotfm)

Malaysia dan makin maju katanya!,tapi pada aku yang majunya jenayah sebab makin banyak lak jenayah di negara Malaysia nie,pembunuhan makin banyak dari yang bayi hinggalah ke dewasa,maju betul nie dah macam Koboi je tak puas hati tembak,kasi jalan,aku ingat sumer rakyat Malaysia nie tambah nama Jesse kat depan cam Jesse James tu ok gak kot!HaHa!

Yang menarik tahun baru nie cuma penamatan pengawal warga asing jadi dapatlah warga Malaysia peluang kerja,walaupun hanya pengawal keselamatan tapi kalau orang tempatamn mungkin gak ada bezanya dari warga asing.

Bagi kereta pulak dah makin banyak model keluaran pengusaha Malaysia seperti Proton dan Perodua di pasaran.Semuga keluaran nregara kita dapat sambutan dan kita rakyat Malaysia sokonglah keluaran tempatan walaupun dari kos baik pulih memang kerap.Kereta kita masih baru dari segi teknologi tapi kita beri peluang lama-lama setanding gak dengan keluaran dari luar seperti Jepun,Perancis dan Eropah.

Sekian,


SELAMAT TAHUN BARU 2010

No comments:

Post a Comment