Penggunaan Alexa ranking dalam menambahkan traffic





Ramai yang beranggapan bila mereka berjaya meletakan sesebuah blog dikedudukan teratyas samada di Google,Yahoo ,Bing dsbnya ,mereka akan berjaya juga didalam menjana traffic untuk blog tersebut.Tetapi ini bukanlah berakhirnya sesuatu cara yang lebih efektif untuk menjana traffic ke blog anda.

Ramai diantara blogger yang tersalah anggap mengenai Alexa ranking ,mereka beranggapan penyenaraian Alexa dalam ranking blog adalah tidak membawa apa-apa malah tidak berjaya menarik pengunjung ke blog dan seterusnya berjaya menjana pendapatan samada melalui adsense,iklan dsbnya.

Alexa adalah sebenarnya platform yang paling efektif masakini untuk seorang blogger bergerak lebih pantas untuk menjana keuntungan melalui blog.Anda bukan sahaja boleh menjana di lokasi anda malah lebih dari itu jika meletakan Alexa ranking,Alexa toolbar dan Alexa widget di blog anda.

Untuk lebih berjaya menarik traffic anda harus lebih kreatif dalam penulisan blog serta post yang lebih terkini dan tidak kurang penting juga selitkan sedikit post  yang ada kena mengena dengan Alexa supaya anda lebih berjaya dalam penjanaan traffic serta menambahkan pengunjung ke blog anda dan seterusnya pendapatan dalam Google Adsense.

Dapatkan Alexa segera di -Alexa dot com
Selamat maju jaya,


Comments