Teknologi LED pada kereta, kediaman dan hiasan



Teknologi Led adalah ,mengenai lampu-lampu yang digunakan pada kereta,lampu trafik,lampu iklan dan sebagainya.Diode bertindak dengan memperkayakan kuasa lampu untuk menjadi lebih terang dengan menggunakan kuasa minima.

Semakin lama Led semakin mendapat perhatian dan terdapat kereta-kereta yang telah siap dibina dengan menggunakan lampu berteknologi Led.Penggunaan lampu belakang kereta misalnya sebahagian dari mentol lampu tersebut diubahsuai menggunakan led teknologi.Kebanyakan kereta berjenama juga telah memasang lampu ekor Led dibahagian belakang kereta mahupun sebagai Lampubrek ketiga.

Light Enmision Diode juga diperkenalkan dalam teknologi pengiklanan dan juga sebahagiannya digunakan pada lampu trafik yang bernyala lebih terang walaupun dalam cuaca buruk seperti hujan lebat dan berjerubu.Jika di luar negara walaubagaimana cuaca buruk bersalji lampu ekor belakang kereta tetap boleh dilihat walaupun pada jarak 100 meter dari kereta hadapan.

Pengubahsuaian lampu kepada teknologi Led ini juga menjadikan teknologi Led diambilkira sebagai kajian dalam banyak penyesuaian pada kamera untuk lebih memperkasakan penggunaan kesannya pada kamera.


Apa yang berlaku dalam video ini menjadikan penggunaan teknologi Led akan lebih mendapat tempat dikalangan pengguna untuk lebih meyakinkan dalam penggunaannya secara menyeluruh.

signal lampu Led


Penggunaan lampu Led pada kediaman

Terdapat juga penggunaan lampu Led ini pada kereta sebagai aksesori.Lampu Led ini bertindak menyerikan lagi kereta pada waktu malam.Ada juga terdapat penggunaanya dalam kereta dan lebih menarik perhatian jika dipasang pada waktu malam ketika berehat didalam kereta.



Lagi mengenai LED dalam Kosmo-KLIK

Comments