Ini bukan untuk curi kereta


Pada ketika kita sibuk dengan aktiviti-aktiviti seharian ada kalanya kita lupa dan tertinggal kunci kereta di dalam kereta.

Kecuaian ini sering terjadi dan menjadikan satu masalah yang rumit bila memikirkan bagaimana hendak mengambil kunci kereta sedangkan pintu telah terkunci dari dalam samada secara automatik mahupun manual.

Memecahkan tingkap kereta sebagai satu penyelesaian akan melibatkan kos yang tinggi bila menggantikannya semula oleh itu suatu kaedah atau cara mungkin menjadi satu penyelesaian yang paling hebat pada waktu itu.


Perhatikan 6 gambarajah dibawah yang mungkin bisa membantu diwaktu tersebut.Apa yang diperlukan hanyalah sebatang dawai panjang berukuran 1 meter yang agak keras dan tebal dan sesuai untuk dimasukan ke ruang cermin tingkap kereta.

Dawai sedemikian boleh didapati dari penyangkut baju (berdawai) yang senang diubahsuai menjadi alat untuk membuka kunci pintu dari luar.

Teliti gambarajah DIY membuka pintu kereta jika tertingal kunci di dalam kereta.Tindakan pantas diperlukan bila alarm kereta berbunyi.Jika dilakukan dengan cara dan alat yang diubahsuai tadi dengan betul pintu dapat dibuka dalam masa 5 minit sahaja.Matikan alarm denan kunci setelah pintu dibuka.


RALAT: maaf gambarajah asal blog ini telah disekat sila teruskan dengan merujuk kepada video ini

 DI SINI


Semuga apa yang dipaparkan ini dapat memberikan sedikit pengetahuan untuk digunakan bila berlaku kecemasan,juga diharap jangan disalahgunakan.



Comments